הקמתם אתר אינטרנט לתפארת, הרצתם מסע פרסום והצלחתם אפילו
להביא מבקרים לאתר.
מה הלאה?
הבעיה העיקרית המטרידה בעלי אתרים הינה שהמבקרים שמגיעים
אליהם לאתר אינם הופכים ללקוחות ונעלמים מבלי להשאיר עקבות.
מדוע זה קורה?
סקרים מוכיחים שכאשר מבקר מגיע לאתר שלכם, הוא מקצה לכם
עד 8 שניות על מנת לשכנע אותו להישאר באתר ולהעמיק בו.
אם במשך אותן 8 שניות לא שכנעתם אותו להישאר, הוא ימשיך
בדרכו ויעבור לאתר הבא באותו תחום וכידוע לא חסרים מתחרים
בכל נישה בה תעסקו.
הטעות הראשית שעושים בעלי האתרים הינה להביא את המבקר
אל דף הבית או אל אחד הדפים הפנימיים של האתר.
זאת טעות מכיוון שדפי האתר עמוסים באובייקטים שיסיחו את דעתו
של המבקר מהעיקר לשמו נכנס.
הדפים מכילים באנרים מושכי עין, עיצובים מדהימים, תפריטים עשירים
ועוד ועוד.
המבקר המבולבל איננו יודע על מה ללחוץ קודם ולאן לפנות.
לעולם אסור לבעל האתר להניח כמובן מאליו שהמבקר יידע לאן עליו לפנות.
כך, המבקר מוצא עצמו מקליק על באנרים, גולש לדפים פנימיים של
האתר, קורא תכנים שונים ומשונים וכאשר חולפות 8 השניות שהקצה
לכם על מנת לשכנע אותו להישאר באתר, הוא בעצם מבולבל מעומס
המידע והעיצובים, לא קיבל מכם את המסר הממוקד לשמו נכנס לאתר
מלכתחילה ולכן כל מה שנשאר לו לעשות בשלב זה – לצאת מהאתר
ולהמשיך הלאה.
בנסיבות הנ"ל המבקר לא ישאיר לכם את פרטיו, לא יצור איתכם קשר,
לא יבצע רכישה וכנראה גם לא יחזור אל האתר שנית.
כך ירדו כל מאמציכם לטמיון, אבדתם לקוח פוטנציאלי יקר לטובת המתחרים
ואם שילמתם עבור הגעת המבקר לאתר, אזי איבדתם תקציב פרסום יקר.
מה הפתרון?
דף נחיתה!
דף נחיתה הינו דף קצר וממוקד שאיננו מכיל כל אובייקטים שיסיחו את דעתו
של המבקר מהעיקר.
דף נחיתה מעוצב בפשטות ואיננו מכיל מאומה למעט מסר קצר, ממוקד, מוגדל,
בצבע בולט,אותו רואה המבקר מיד עם כניסתו לאתר.
מסר זה אמור לענות על הצורך של המבקר לשמו נכנס מלכתחילה לאתר.
כמו כן יכלול דף הנחיתה טופס קצר להשארת פרטים – שם, כתובת דואר
אלקטרוני ואולי אף מס' טלפון.
מתחת למסר ניתן להוסיף עוד כמה פרטים אבל מסר בולט שילכוד את תשומת
ליבו של המבקר מיד עם כניסתו לאתר – הינו חובה!
בצורה שכזאת, במהלך 8 השניות שהמבקר הקצה לכם, הוא קולט את המסר
שלכם שכאמור נותן מענה לצורך לשמו הגיע אליכם מלכתחילה והוא ישמח
להשאיר לכם את פרטיו בטופס הקצר על מנת שתמסרו לו פרטים נוספים.
מאותו רגע היזמה עוברת אליכם. אתם יוצרים איתו קשר, מוסרים לו מידע נוסף,
שולחים אליו אימיילים ונוקטים בכל אותן פעולות שיחממו את המבקר לקראת
הפיכתו ללקוח.
ניתן להרחיב את דף הנחיתה על מנת לשלב בתוכו סרטון וידיאו וכבר נאמר
שטוב מראה עיניים, זה בהחלט יכול לסייע לשכנע את המבקר להשאיר את
פרטיו.
כמו כן, ניתן לשלב את דף הנחיתה במערכת דיוור אוטומטית להעברת מסרים.
בצורה שכזאת תהפכו את דף הנחיתה הפשוט למערכת שיווק מתוחכמת
ומשומנת.
כך, באמצעות דף נחיתה שאיננו מאפשר למבקר לסטות ימינה או שמאלה,
תהפכו אותו ללקוח.